Ze is een van de bekendste reclametypetjes van ons land, en vandaag vierde ze een bijzonder jubileum: Cora van Mora ‘bestaat’ precies 30 jaar.
De Limburger is compleet vernieuwd. Een nieuwe, frisse vormgeving en vanaf nu elke zaterdag met een gratis weekendmagazine. Maak nu kennis met de vernieuwde Limburger voor slechts € 12,50 voor 6 weken.
We verzamelen iedere dag de mooiste weerfoto’s van Limburg. Gemaakt door jou! Léon en Thijs zullen de mooiste kiekjes ook meenemen naar het weerbericht op tv.
Het peloton doorkruist dit jaar eens te meer onze wielerprovincie en L1 is er natuurlijk bij! We zullen live verslag doen van koersen als de Volta Limburg Classic, Amstel Gold Race, Eneco Tour en zijn we ook dagelijks bij de Tour de France. Het is koers!
Het meest gewilde object van het wielerseizoen: het L1-Wielerpetje. Met klepje omhoog natuurlijk!
Als je van wielrennen houdt, dan moet je dit petje natuurlijk hebben. En ze zijn gratis! We delen ze uit bij koersen dus houd goed in de gaten waar we aanwezig zullen zijn.
De Limburger is compleet vernieuwd. Een nieuwe, frisse vormgeving en vanaf nu elke zaterdag met een gratis weekendmagazine. Maak nu kennis met de vernieuwde Limburger voor slechts € 12,50 voor 6 weken.
Zet jezelf op de cover van L-magazine en maak kans op een originele uitgave van L-magazine met jou op de cover en binnenin een reportage over jou. Kom naar een van onze promotiestands in Limburg of maak zelf je cover online.
Reden voor de collega’s van Juliette de Wijn, zoals eigenlijk heet, om haar in het zonnetje te zetten.
Personeel van de Maastrichtse snackgigant verraste de 54-jarige actrice bij haar huis in Amsterdam. Compleet met fanfareband, ballonnen, champagne en een grote schaal frituursnacks werd het jubileum gevierd. Ook de man en kinderen van De Wijn waren bij het feestje aanwezig.
Mora werd in de jaren 60 opgericht door de Maastrichtse buurtslager Marcel Mourmans. Hij bracht op een brommertje kroketten en loempia’s rond in de buurt en bouwde in de loop der jaren een snackimperium op. Tegenwoordig is het bedrijf onderdeel van het grotere Ad van Geloven, al staat de fabriek nog altijd in Maastricht.
Dertig jaar geleden bedacht het bedrijf reclametypetje Cora, die door de jaren haar opwachting maakte in tientallen reclame’s. De bekende slogan ‘Mmm, van Mora’ heeft overigens niets met smikkelen en smullen te maken, de drie letters waren oorspronkelijk een afkorting voor ‘Marcel Mourmans Maastricht’.
Cora was in die 30 jaar niet onafgebroken op televisie. In 2001 verdwenen de spotjes een tijd van de buis. Na een pauze van vijf jaar maakte het typetje een comeback, tot vreugde van de een en tot ergernis van de ander.
Elke ochtend op de hoogte van het meest recente en betrouwbare nieuws uit Limburg. Dat regelen wij voor je.
Bron: 1Limburg Nieuws