Venlo en Eindhoven krijgen minder risicovolle treinen met gevaarlijke stoffen binnen hun grenzen. Maastricht krijgt er juist 1800 risicowagons bij.
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
Stem en haal deze award naar Limburg! Je maakt dan kans op leuke prijzen. Wil je meer informatie over de wedstrijd? Klik dan
Stem en haal deze award naar Limburg! Je maakt dan kans op leuke prijzen. Wil je meer informatie over de wedstrijd? Klik dan
We zoeken weer een nieuw gezicht voor het nieuwe vastelaovesseizoen! Als hét L11 Alaaf gezicht van 2017 ben je te zien tijdens het hele vastelaovesseizoen. Dat kan zijn op TV, op de website, op onze Facebookpagina of bij nog andere uitingen. We maken een mooie, professionele foto van je die hiervoor gebruikt wordt.
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
De nieuwe bijlage Scala maakt De Limburger nóg verrassender en nóg fijner om te lezen. Ontdek de inspirerende kant van De Limburger en neem een voordelig proefabonnement. Nu tijdelijk met cadeaubon van 10 euro.
Ben jij op zoek naar een bijbaan waarmee je in een uurtje per dag al leuk kunt bijverdienen? Word dan krantenbezorger. Minimale leeftijd 15 jaar, ook geschikt voor VUTters en/of AOW-ers.
Het meest gewilde object van het wielerseizoen: het L1-Wielerpetje. Met klepje omhoog natuurlijk!
Als je van wielrennen houdt, dan moet je dit petje natuurlijk hebben. En ze zijn gratis! We delen ze uit bij koersen dus houd goed in de gaten waar we aanwezig zullen zijn.
Op zoek naar een leuk uitje voor uw vereniging, familie of medewerkers? Boek dan een rondleiding en/of weerworkshop bij L1 en kom zo meer te weten over radio en televisie maken. Leuk en leerzaam! Rondleidingen worden gegeven voor groepen vanaf +/- 20 personen.
Dat is het gevolg van de maatregelen die staatssecretaris Sharon Dijksma (PvdA, Infrastructuur) neemt om de drukte op de Brabantroute – via Eindhoven naar Venlo – te verminderen.
In 2015 reden daar veel meer risicotreinen dan toegestaan. Dat komt vooral door werkzaamheden aan de Duitse kant van de speciaal voor gevaarlijke transporten beveiligde Betuwelijn.
Dijksma dwingt vervoerders daarom andere routes te nemen. Zo rijden treinen vanuit Chemelot bij Geleen met acrylnitril en butadieen niet langer in noordelijke richting, maar via Maastricht naar bestemmingen in Frankrijk. Het gaat om 1800 wagons per jaar die tot 2015 nog via Venlo en later via Weert en Den Bosch reden.
Het kiezen van nieuwe routes kan ook betekenen dat risicotreinen vaker vanuit Eindhoven richting Weert en Sittard afslaan en dus niet meer via Venlo rijden. Ook kijkt het ministerie of de spoorlijn tussen Weert en Budel – onderdeel van de omstreden IJzeren Rijn – gebruikt kan worden voor gevaarlijke stoffen.
en haal deze award naar Limburg! Je maakt kans op leuke prijzen. Wil je meer informatie over de wedstrijd? Klik dan
Via je mail op de hoogte van het laatste Limburgse nieuws.
Bron: 1Limburg Nieuws