Het aantal bezoekers van het Bonnefantenmuseum in Maastricht is dit jaar gegroeid naar 130.000 bezoekers, zo’n 20.000 meer dan vorig jaar.
Tijdens de Geluksweken maken abonnees en proefabonnees van De Limburger automatisch kans op prachtige prijzen.
Nog bezig met het samenstellen van een Kerstlijstje? Of ben je nog op zoek naar een origineel Kerstkado? Bestel dan nu het nieuwe familiespel Rondje Zuid Limburg in de L1 Shop en kies de variant die past bij jouw gemeente!
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
Tijdens de Geluksweken maken abonnees en proefabonnees van De Limburger automatisch kans op prachtige prijzen.
De actie “L1 samen voor de Voedselbank” is een enorm succes geworden! Bijna 200.000 producten zijn er door heel Limburg ingezameld. Ben jij nog niet in de gelegenheid geweest iets bij te dragen? Tot 31 december kun je nog online een voedselpakket doneren. Handig, snel en lekker makkelijk!
Het museum in Maastricht heeft dat dinsdagmorgen bekendgemaakt.
Volgens het museum is de nieuwe programmering de reden voor het gegroeide bezoekersaantal. In het Bonnefantenmuseum waren het afgelopen jaar verschillende publiekstrekkers te zien, zoals keramiektentoonstelling CERAMIX en exposities van kunstenaars Grayson Perry en Cai Guo-Qiang.
Het idee achter het beleid is dat er aan de ene kant nieuwe bezoekers worden binnengehaald door niet al te hoogdrempelige exposities te tonen, terwijl aan de andere kant ook iets geboden wordt voor de fijnproevers. punktekenaarPettibon
Bron: 1Limburg Nieuws