De twee Limburgse politieke talenten die in Amerika zijn om de verkiezingscampagne te volgen, vallen van de ene verbazing in de andere.
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
Nu maak je tijdelijk kans op kaarten voor het Oktoberfeest in Sittard bij het inschrijven op de nieuwsbrief.
De nieuwe bijlage Scala maakt De Limburger nóg verrassender en nóg fijner om te lezen. Ontdek de inspirerende kant van De Limburger en neem een voordelig proefabonnement. Nu tijdelijk met cadeaubon van 10 euro.
Stem en haal deze award naar Limburg! Je maakt dan kans op leuke prijzen. Wil je meer informatie over de wedstrijd? Klik dan
Nu maak je tijdelijk kans op kaarten voor het Oktoberfeest in Sittard bij het inschrijven op de nieuwsbrief.
De mobiele telefoon is in 20 jaar tijd veranderd van luxeproduct om mee te bellen naar een smartphone die bijna constant gebruikt wordt. Toch zijn er nog plaatsen in Limburg en Nederland waar je weinig bereik hebt met je telefoon. Zeker in de grensgebieden. Aan de hand van deze enquête proberen L1 en de andere regionale omroepen in kaart te brengen waar die locaties zijn, hoe gebruikers dit oplossen en hoe providers erop reageren. De vragen gaan over het bereik met uw mobiele telefoon/smartphone.
Vul de enquête in. Het duurt maar een paar minuten. Over een paar weken komen we met de resultaten.
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
Ben jij op zoek naar een bijbaan waarmee je in een uurtje per dag al leuk kunt bijverdienen? Word dan krantenbezorger. Minimale leeftijd 15 jaar, ook geschikt voor VUTters en/of AOW-ers.
Het meest gewilde object van het wielerseizoen: het L1-Wielerpetje. Met klepje omhoog natuurlijk!
Als je van wielrennen houdt, dan moet je dit petje natuurlijk hebben. En ze zijn gratis! We delen ze uit bij koersen dus houd goed in de gaten waar we aanwezig zullen zijn.
“Het is eng hoeveel de partijen weten van de kiezers”, is de eerste conclusie die Marlou Jenneskens en Funs Elbersen trekken. De twee reizen op dit moment met een groep van 25 jongeren door de Verenigde Staten. Ze lopen daar twee weken mee met de campagnes van presidentskandidaten Donald Trump en Hillary Clinton, om inzicht te krijgen in de kunst van het campagnevoeren.
Tijdens de eerste week maakten ze onder meer kennis met Jim Messina, de Democratische partijstrateeg die Obama naar twee overwinningen loodste. Vooral de analyse van demografische data maakte indruk. “De campagnes hebben gedetailleerde gegevens van vrijwel alle potentiele kiezers”, zo vertelt Elbersen.
“Op basis van data zoals inkomen, lidmaatschap van een kerk, geslacht, ras, vakbondsactiviteit of buurt kunnen campagnes inschatten of een kiezer democratisch of republikeins stemt. Als de kiezer volgens die data past in een Trump-profiel, gaat de campagne bellen om te zorgen dat de kiezer zich registreert om te stemmen.”
“Het is bijna fabriekswerk”, zo voegt Marlou Jenneskens toe. “In callcentra bellen vrijwilligers 30 tot 40 huishoudens per uur, om ze maar te overtuigen om te gaan stemmen. Doordat in veel staten nu al gestemd kan worden, is dat circus al lang en breed begonnen. Maar wat me vooral opvalt, is dat niemand zin schijnt te hebben in de verkiezingen. Er is echt een grote afkeer van de huidige politieke strijd. In Nederland krijg je dat niet mee.”
Na een eerste week bij de Trump-campagne reizen Jenneskens en Elbersen door naar de campagne van Hillary Clinton. JenneskensJenneskens
en haal deze award naar Limburg! Je maakt kans op leuke prijzen. Wil je meer informatie over de wedstrijd? Klik dan
De eerste winnaar is bekend, van harte gefeliciteerd Sandra. Twee kaarten van het Oktoberfeest in Sittard zijn voor jou. Er worden nog meer kaarten weggegeven. Schrijf je nu in op de nieuwsbrief en misschien ga jij straks los op het bierfeest in Sittard.
Bron: 1Limburg Nieuws