Nergens anders in Nederland is de schade die transporteurs oplopen door files sneller gestegen dan op de A67 tussen Eindhoven en Venlo. Dat blijkt uit een landelijk onderzoek.
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
Maar liefst 1.400 gezinnen in Limburg kunnen niet zelf in hun eerste levensbehoefte voorzien. Dat zijn maar liefst 3.000 personen die afhankelijk zijn van de Voedselbank! Daarom organiseert L1 dit jaar weer de actie ‘L1 samen voor de Voedselbank’. Wil jij ook meedoen maar heb je geen tijd om zelf een inzamelingsactie op te zetten? Doneer dan online jouw voedselpakket! Handig, snel en lekker makkelijk!
Ben jij op zoek naar een bijbaan waarmee je in een uurtje per dag al leuk kunt bijverdienen? Word dan krantenbezorger. Minimale leeftijd 15 jaar, ook geschikt voor VUTters en/of AOW-ers.
enerverende
In december komt L1 weer in actie om zoveel mogelijk lang houdbare producten in te zamelen voor de zes Voedselbanken in onze provincie. L1 kan dit uiteraard niet alleen, daar hebben we jouw hulp bij nodig! Wat kun je doen? Bedenk samen met jouw collega’s, buurt, vereniging, school of vriendengroep een ludieke inzamelactie en verzamel zoveel mogelijk (langhoudbare) producten van het boodschappenlijstje. Hoe creatiever, hoe beter!
Jij komt toch ook in actie? Samen zijn we sterker, sterk voor de Voedselbank!
Dit kussen vormt zich helemaal naar je hoofd en nek met als resultaat: een diepere slaap een betere bloedcirculatie en minder spier- en gewrichtspijn. Normaal € 89,95, nu voor slechts € 24.95.
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
De gezamenlijke schade van transportbedrijven op het tracé Eindhoven-Venlo is in een jaar tijd toegenomen van bijna 2 naar ruim 8 miljoen euro.
De A67 moet in verhouding veel vrachtverkeer verwerken, zegt verladersorganisatie EVO. “De weg is de verbinding tussen de havens van Antwerpen en Rotterdam met Oost en Zuid-Oost Europa. Op het moment dat de economie aantrekt neemt het vrachtverkeer toe. Als daardoor vertragingen ontstaan kost een file het bedrijfsleven veel geld”, aldus een woordvoerder van EVO.
De EVO vindt dat er snel iets moet gebeuren aan de A67. Op korte termijn denkt de organisatie aan het verlengen van op- en afritten. Bovendien zouden vrachtwagens een aparte rijstrook moeten krijgen op de plek van de vluchtstrook.
Als die maatregelen de filedruk niet verminderen moet op de langere termijn bekeken worden hoe de A67 verbreed kan worden, vindt de EVO.
De totale economische schade door vertragingen in het vrachtverkeer nam afgelopen jaar landelijk toe met dertig procent. De schade loopt naar schatting op tot ruim 1 miljard euro.
Bron: 1Limburg Nieuws