De tweede editie van de Ironman heeft tot 4,2 miljoen aan bestedingen geleid in Maastricht en omgeving.
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
Nog bezig met het samenstellen van een Kerstlijstje? Of ben je nog op zoek naar een origineel Kerstkado? Bestel dan nu het nieuwe familiespel Rondje Zuid Limburg in de L1 Shop en kies de variant die past bij jouw gemeente!
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
Veel mensen in Nederland wonen in een huurhuis van een woningbouwvereniging of huren in de vrije sector. Maar hoe de staat van die huizen is, daar weten we weinig van. Wordt er voldoende onderhoud gepleegd? Heeft u een keuken die ondertussen al dertig jaar oud is? Zijn er lekkages in de woning? De NOS en de regionale omroepen willen weten hoe de staat van die huurhuizen is. Daar hebben we uw hulp bij nodig.
Doe mee en vul de enquête in. Het kost u maar een paar minuten.Over enkele weken vertellen we u dan wat Limburgers vinden van de staat van hun huurhuis.
Maar liefst 1.400 gezinnen in Limburg kunnen niet zelf in hun eerste levensbehoefte voorzien. Dat zijn maar liefst 3.000 personen die afhankelijk zijn van de Voedselbank! Daarom organiseert L1 dit jaar weer de actie ‘L1 samen voor de Voedselbank’. Wil jij ook meedoen maar heb je geen tijd om zelf een inzamelingsactie op te zetten? Doneer dan online jouw voedselpakket! Handig, snel en lekker makkelijk!
De Limburger geeft in de maand december gratis tickets weg voor verschillende voorstellingen in het Theater aan het Vrijthof in hartje Maastricht. Beantwoord de vraag en maak kans op een van de vele kaartjes.
In december komt L1 weer in actie om zoveel mogelijk lang houdbare producten in te zamelen voor de zes Voedselbanken in onze provincie. L1 kan dit uiteraard niet alleen, daar hebben we jouw hulp bij nodig! Wat kun je doen? Bedenk samen met jouw collega’s, buurt, vereniging, school of vriendengroep een ludieke inzamelactie en verzamel zoveel mogelijk (langhoudbare) producten van het boodschappenlijstje. Hoe creatiever, hoe beter!
Jij komt toch ook in actie? Samen zijn we sterker, sterk voor de Voedselbank!
Het gaat daarbij om bestedingen die zonder het evenement niet waren gedaan.
Dat laat de gemeente weten. Volgens Maastricht is dat meer dan een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Deelnemers en bezoekers geven veel geld ter plekke uit en ook werd er veel geld besteed aan overnachtingen.
Ook maakt de gemeente andere cijfer bekend. Zo werd het evenement in 2016 door 33.000 mensen bezocht. 11.700 bezoekers kwamen speciaal voor het evenement naar de Euregio. Tijdens de tweede editie van de Iron Man werd namelijk ook België aangedaan. De fietsroute ging voor 50 kilometer over Belgisch grondgebied.
Van de bezoekers kwam 70 procent uit Nederland. De anderen kwamen vooral uit België, Duitsland en Groot-Brittanië.
Bron: 1Limburg Nieuws