Bijna zestig procent van de Limburgers maakt gebruik van Facebook, blijkt uit een onderzoek van adviesbureau Social Dutch.
Het meest gewilde object van het wielerseizoen: het L1-Wielerpetje. Met klepje omhoog natuurlijk!
Als je van wielrennen houdt, dan moet je dit petje natuurlijk hebben. En ze zijn gratis! We delen ze uit bij koersen dus houd goed in de gaten waar we aanwezig zullen zijn.
We gaan geld inzamelen voor Alzheimer Centrum Limburg, dat zich bezighoudt met preventie en met vragen als hoe kun je mantelzorgers ondersteunen en wat kan de samenleving doen voor Alzheimer-patiënten? Verzin zelf een actie of – heel snel te regelen – verkoop vergeet-mij-nietjes. Op 21 september kun je de opbrengst in een grote live tv-show van L1 komen aanbieden.
Tour de L1mbourg is het reizend wielerprogramma door de provincie van L1, tijdens de Ronde van Frankrijk. Daarbij draait het om de liefde voor de wielersport en de provincie Limburg. Iedere dag vanaf 13 uur op L1 Radio en vanaf 17:55 op L1 TV.
Profiteer van de leukste zomeraanbieding van De Limburger: 6 weken de krant op je tablet of mobiel voor slechts €9,95. Geniet van onze gratis digitale extra’s en maak nu tijdelijk kans op een vakantiecheque t.w.v. €450,-
zestigplussers
Met die 59 procent zit Limburg één procent boven het landelijk gemiddelde van het aandeel van de bevolking dat Facebook gebruikt, stelt het adviesbureau in nieuwe media Social Dutch vast.
Opvallender is de stijging van Facebookende zestigplussers in deze provincie. Dat zijn er in Limburg 19 procent meer ten opzichte van vorig jaar. Dat komt onder meer door de steeds grotere rol die Facebook speelt in de media.
Die Limburgse Facebookgebruikers zitten wel verspreid over de provincie. Maastricht is onbetwist koploper: 79 procent van de inwoners beschikt over een profiel. Roermond (63 procent), Horst en Sittard-Geleen (60 procent) volgen op geruime afstand. Nuth (48 procent) en Mook en Middelaar (46 procent) scoren het laagst.
Een van de nieuwere loten aan de sociale media-boom, , is ook meegenomen in het onderzoek. Op dit moment zit 15 procent van de Limburgers op Instagram. Dat ligt twee procent lager dan het landelijke gemiddelde. Het medium is vooral onder de jongeren populair: meer dan tachtig procent van de gebruikers is jonger dan 39 jaar.
Via je mail op de hoogte van het laatste Limburgse nieuws.
Bron: 1Limburg Nieuws