Lof voor ‘Limburgse’ McDonald’s-reclame: ‘IJzersterk’

Reclame-experts zijn bijzonder enthousiast over de McDonald’s reclame waarin de Limburgse violist Guido Dieteren een hoofdrol speelt.

Op L1.nl bewaren we de belangrijkste plek… voor jou!

Iedere dag plaatsen we de mooiste foto van de dag hier op onze homepage. Heel Limburg kan er dan van genieten. Heb je ook een prachtig plaatje gemaakt? Een weerfoto, een prachtig plaatje van Limburg of juist bij een gezellig evenement?

Op een prachtige zomeravond in augustus 2016 beleefden Guido’s Orchestra met zijn muzikale gasten en het publiek een onvergetelijke avond op de Markt in Kerkrade. Orkestleider Guido Dieteren presenteerde hier samen met zijn orkest een wervelend muziekspektakel vol passie en vuur. U kunt hier nu ook thuis van genieten door middel van de of van dit unieke concert! En wij maken het u makkelijk, u kunt deze nl. gewoon online bestellen in de L1 Shop!

Mis niks van de Vastelaovend. Brand Beer Boètegewoëne Boètezitting, Auw Wieverbal, LVK 2017, Sjtasiefestasie, Groeëte Gulpener Vastelaoves Finale, TVK, KVL, optochten door heel Limburg en nog veel veel meer!

Het LVK in Heerlen is volledig uitverkocht. Maar jij kunt er toch nog heen. Als een super VIP! Samen met 7 vrienden. Volledig in een nieuwe outfit. Je wordt uitgenodigd met je vriendengroep op een speciale avond bij Karnevalswierts. Daar heb je de hele winkel voor jullie alleen. En vrijdag 10 februari rijdt er een limo voor om je groep te brengen naar het LVK in Heerlen. Daar word je als VIP helemaal in de watten gelegd. En natuurlijk ook thuis gebracht.

Nietsvermoedende klanten worden in de reclame vanaf een tv-scherm verrast door Dieteren en zijn vrouw Wendy Kokkelkoren.

Marketing-expert Paul Moers noemt de reclame bij het ‘ijzersterk’. “Het was een heel kostbare grap voor McDonald’s maar het is ze gelukt. Ik bleef gefascineerd kijken om te zien waar het naar toe ging. Geestig en goed”, meent de deskundige.

Ook de in neuromarketing gespecialiseerde Martin de Munnik is enthousiast. “Het past goed in de huidige tijdsgeest waarbij interactief wordt gedacht. De twee werelden van het orkest van Guido van Dieteren aan de achterkant en de klanten aan de voorkant werkt wel.”

Volgens De Munnik leven de kijkers echt mee. “Je hersens voelen mee met de persoon die de hamburger koopt. Je voelt alle emoties, maar gelukkig – en dat is slim – loopt het heel goed af. Daardoor verdwijnt ook het gevoel van gêne dat je even hebt.”

De Munnik verwacht dan ook dat we voorlopig nog niet van de reclame af zijn. “Als het eenmalig is, voelt de klant straks wantrouwen. Zo functioneren onze hersens. Het moet 15 tot 20 keer terugkomen om een reclame positief te beoordelen. Ik ga er dus vanuit dat dit vrij lange filmpje in ingekorte versie terugkomt. Dat zou ik in ieder geval doen, als ik in de schoenen van de McDonald’s zou staan.”

Bron: 1Limburg Nieuws

Dit artikel delen

Andere artikelen

Elburg Gezellig op de Veluwe

Elburg is misschien wel het gezelligste dorp op de Veluwe. Jaarlijks komen er duizenden toeristen (voornamelijk uit de Randstad) om tot rust te komen op de Veluwe in Elburg. Op deElburggids.nl ontdek jij de plekjes en activiteiten in de regio die jij niet gemist mag hebben. Wil jij met jouw bedrijf een bijdrage leveren aan deElburggids? Neem dan contact met ons op.