De bouw van het Maankwartier in Heerlen wordt op z’n vroegst eind 2018 afgerond. Dat is een half jaar later dan gepland.
Ontvang nu De Limburger 3 weken lang in de brievenbus of lees hem 4 weken lang digitaal! Een unieke mogelijkheid om kennis te maken met de krant van Limburg. Het proefabonnement stop automatisch.
Ontvang nu De Limburger 3 weken lang in de brievenbus of lees hem 4 weken lang digitaal! Een unieke mogelijkheid om kennis te maken met de krant van Limburg. Het proefabonnement stop automatisch.
Mis niks van de Vastelaovend. Brand Beer Boètegewoëne Boètezitting, Auw Wieverbal, LVK 2017, Sjtasiefestasie, Groeëte Gulpener Vastelaoves Finale, TVK, KVL, optochten door heel Limburg en nog veel veel meer!
Op een prachtige zomeravond in augustus 2016 beleefden Guido’s Orchestra met zijn muzikale gasten en het publiek een onvergetelijke avond op de Markt in Kerkrade. Orkestleider Guido Dieteren presenteerde hier samen met zijn orkest een wervelend muziekspektakel vol passie en vuur. U kunt hier nu ook thuis van genieten door middel van de of van dit unieke concert! En wij maken het u makkelijk, u kunt deze nl. gewoon online bestellen in de L1 Shop!
Op L1.nl bewaren we de belangrijkste plek… voor jou!
Iedere dag plaatsen we de mooiste foto van de dag hier op onze homepage. Heel Limburg kan er dan van genieten. Heb je ook een prachtig plaatje gemaakt? Een weerfoto, een prachtig plaatje van Limburg of juist bij een gezellig evenement?
Ben jij op zoek naar een bijbaan waarmee je in een uurtje per dag al leuk kunt bijverdienen? Word dan krantenbezorger. Minimale leeftijd 15 jaar, ook geschikt voor VUTters en/of AOW-ers.
Het was door onder meer de vertraging rond het hotel vorig jaar al duidelijk dat de bouw van het Maankwartier vertraging zou oplopen. Inmiddels is een nieuwe planning gemaakt.
Het nieuwe station wordt in oktober 2018 in gebruik genomen. Maar dan moet wel alles meezitten. Veel bouwonderdelen zijn nauw met elkaar verbonden, wat gevolgen heeft voor de oplevering en voortgang; tegenslag voor het hotel betekende bijvoorbeeld ook uitstel van de bouw van het station. Bij ProRail zijn treinvrije periodes aangevraagd. Alleen als deze gehonoreerd worden, is de nieuwe planning haalbaar.
De druk op de gemeentelijke grondexploitatie neemt toe door de vertraging en juridische kosten. Heerlen kondigt aan eventuele vertragingsschade te zullen verhalen op de veroorzakers in het project. De bouw van de spooronderdelen wordt anders georganiseerd dan die van de kostbare ‘plaat’ over het spoor, verzekert Barry Braeken.
Een ontoereikende gemeentelijke projectorganisatie ging toen een contract aan met ProRail, dat resulteerde in miljoenen aan meerkosten.
Bron: 1Limburg Nieuws