snelfietsrouteVliegveldweg
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
De Limburger is er voor al het nieuws uit je regio. Maar ook voor het nieuws uit de rest van de wereld. Probeer nu De Limburger, 5 weken voor slechts 15,-.
Het meest gewilde object van het wielerseizoen: het L1-Wielerpetje. Met klepje omhoog natuurlijk!
Als je van wielrennen houdt, dan moet je dit petje natuurlijk hebben. En ze zijn gratis! We delen ze uit bij koersen dus houd goed in de gaten waar we aanwezig zullen zijn.
We gaan geld inzamelen voor Alzheimer Centrum Limburg, dat zich bezighoudt met preventie en met vragen als hoe kun je mantelzorgers ondersteunen en wat kan de samenleving doen voor Alzheimer-patiënten? Verzin zelf een actie of – heel snel te regelen – verkoop vergeet-mij-nietjes. Op 21 september kun je de opbrengst in een grote live tv-show van L1 komen aanbieden.
Een jaar of 15 zijn ze er inmiddels, de huisartsenposten in Nederland. De plek waar je in het weekend en ’s avonds naar toe gaat als er medisch echt iets aan de hand is. En steeds meer mensen maken er gebruik van. L1 wil weten hoe het gaat met de posten in Limburg. Daar hebben we uw hulp bij nodig. Doe mee en vul de enquête in. Het kost maar een paar minuten.
Klik voor de enquête.
Maar het alternatief, een tracé langs de westkant van de A2, wil de gemeente voorlopig ook niet.
De snelfietsroute die de stuurgroep Maastricht Bereikbaar wil realiseren, stuitte bij de inwoners van Meerssen op forse tegenstand. Het eerste voorstel, dat voorzag in afsluiting van de Vliegveldweg, kon ook niet rekenen op politieke steun. Het herziene voorstel, dat de Vliegveldweg open zou houden in de vorm een fietsstraat, kreeg net zoveel kritiek. Het tracé zou met zijn hellingen, onoverzichtelijke bochten en intensief gebruik door met name landbouwvoertuigen, veel te onveilig zijn.
De gemeenteraad nam uiteindelijk een motie aan die stelt dat Meerssen geen enkele ingreep in de infrastructuur wil, totdat het totale verkeersplan van de gemeente opnieuw tegen het licht is gehouden. Er staat namelijk een aantal projecten op stapel, dat de verkeersstromen in de gemeente zal veranderen.
Maar het is de vraag of Maastricht Bereikbaar daar op gaat wachten. Het ‘nee’ van Meerssen betekent namelijk niet dat de snelfietsroute van de baan is. De stuurgroep neemt het standpunt van de betrokken gemeenten mee in haar overweging, maar hakt uiteindelijk zelf de knoop door.
Bron: 1Limburg Nieuws