Home > Albert Heijn en Sensoor organiseren verbindende Buurtlunches om aandacht te vragen voor thema eenzaamheid

Albert Heijn en Sensoor organiseren verbindende Buurtlunches om aandacht te vragen voor thema eenzaamheid

sep 28, 2018 | Maregio

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid organiseren verschillende filialen van Albert Heijn in samenwerking met Sensoor, de Landelijke Luisterlijn, gezellige Buurtlunches. Buurtbewoners gaan met elkaar, medewerkers van Albert Heijn en vrijwilligers van Sensoor in gesprek.


Tijdens de Week tegen Eenzaamheid organiseren verschillende filialen van Albert Heijn in samenwerking met Sensoor, de Landelijke Luisterlijn, gezellige Buurtlunches. Buurtbewoners gaan met elkaar, medewerkers van Albert Heijn en vrijwilligers van Sensoor in gesprek.

In Maastricht doet onder meer het filiaal aan de Brusselsepoort mee met de actie en wel op donderdag 4 oktober. Vrijwilligers van Sensoor zijn aanwezig bij de lunches om bezoekers te informeren over eenzaamheid en voor een goed gesprek. Iedereen is van harte uitgenodigd om aan te sluiten, maar vooraf aanmelden is verplicht. Aanmelden voor de lunch kan alleen in de winkel.

Meer dan een miljoen Nederlanders voelt zich sterk eenzaam. Bij eenzaamheid voelen mensen het gemis van verbondenheid met anderen. Gezamenlijk genieten van een lekkere lunch is een uitgelezen kans om die verbondenheid weer deels te herstellen en elkaar beter te leren kennen. Daarom organiseren Albert Heijn en Sensoor deze Buurtlunches in de supermarkt. Zo leveren ze een bijdrage aan een samenleving waar mensen elkaar ontmoeten en wat meer tijd en aandacht voor elkaar kunnen hebben.

Op de tafels liggen kaartjes met prikkelende vragen die tafelgenoten aan elkaar kunnen stellen om zo makkelijker een gesprek te starten. Ook worden er kaarten uitgedeeld waarmee de deelnemers elkaar kunnen uitnodigen om nog eens nader kennis te maken of samen iets leuks te gaan doen. Op die manier ontstaan er blijvende contacten en wordt eenzaamheid zo veel mogelijk verzacht.