Home > Zo wordt een accessoire een volwaardig label

Zo wordt een accessoire een volwaardig label

mei 18, 2020 | Maregio

Sommige kledingmerken hebben het gewoon; oog voor detail. Dat betekent dat ze evenveel aandacht besteden aan accessoires als aan de kleding zelf. En dat zie je! Ted Baker en Superdry zijn daar goede voorbeelden van. Het verhaal.

Er goed uitzien betekent jezelf goed verzorgen en kleding dragen die bij je past. Dat weet iedereen. Dat accessoires hier een flinke schep bovenop kunnen doen, wordt nogal eens onderschat. De juiste zonnebril, riem of muts kunnen een outfit maken of breken. De tas die je draagt speelt hier een nog grotere rol in.


Ted Baker tassen zijn stijlvol en duurzaam

Het Britse toplabel Ted Baker weet dat als geen ander omdat dit merk als kledingmerk hoge ogen gooit. Als zo’n merk dan met tassen komt, weet ze waar ze het over heeft. Bovendien overstijgen tassen daarmee de klassering ‘accessoire’ en zijn ze een volwaardige categorie met eigen label geworden. 

Het merk startte in 1987 in Glasgow als shirt specialist. Oftewel het mannenoverhemd. De finesses zitten ‘m in de details en daar maakte het merk goed gebruik van. Op dit moment is het een van de snelst groeiende modemerken en groeide het uit tot een internationaal modemerk. Inmiddels niet alleen voor heren. Ook dameskleding zit in de lift en er zijn prachtige items. Het label staat voor duurzaamheid en een eerlijke productie en dat uit zich ook in de tassen. Als zich een tassen sale voor doet, moet je er bijzijn! 


Superdry combineert Amerikaanse vintage met Japanse invloeden

De Ted Baker tas kenmerkt zich door kwaliteitstassen van prachtig leer. En het merk schuwt ook een grapje niet zoals de klassieke Seacon in de felle kleur roze van polyamide gemaakt. Deze tas is er in mini en large. Een eyecather! 

Een andere Britse gigant die begrijpt dat stijlvolle kleding vraagt om stijlvolle tassen is Superdry. Neem nu de Superdry rugzak. Deze rugzakken stralen iets speciaals uit: het sportieve, vintage-achtige van een Amerikaans merk, gecombineerd met de Japanse invloeden. 

Die Japanse invloeden zijn te danken aan een reis die oprichter Julian Dunkerton maakte naar Tokio in 2003. Hij raakte geïnspireerd door de Japanse sfeer en graphics. Bij de oprichting van zijn merk Superdry wilde hij per se die Japanse invloeden toepassen in alle ontwerpen.