Ontvang nu De Limburger 3 weken lang in de brievenbus of lees hem 4 weken lang digitaal! Een unieke mogelijkheid om kennis te maken met de krant van Limburg. Het proefabonnement stop automatisch.
Mis niks van de Vastelaovend. Brand Beer Boètegewoëne Boètezitting, Auw Wieverbal, LVK 2017, Sjtasiefestasie, Groeëte Gulpener Vastelaoves Finale, TVK, KVL, optochten door heel Limburg en nog veel veel meer!
Het LVK in Heerlen is volledig uitverkocht. Maar jij kunt er toch nog heen. Als een super VIP! Samen met 7 vrienden. Volledig in een nieuwe outfit. Je wordt uitgenodigd met je vriendengroep op een speciale avond bij Karnevalswierts. Daar heb je de hele winkel voor jullie alleen. En vrijdag 10 februari rijdt er een limo voor om je groep te brengen naar het LVK in Heerlen. Daar word je als VIP helemaal in de watten gelegd. En natuurlijk ook thuis gebracht.
Op L1.nl bewaren we de belangrijkste plek… voor jou!
Iedere dag plaatsen we de mooiste foto van de dag hier op onze homepage. Heel Limburg kan er dan van genieten. Heb je ook een prachtig plaatje gemaakt? Een weerfoto, een prachtig plaatje van Limburg of juist bij een gezellig evenement?
Ontvang nu De Limburger 3 weken lang in de brievenbus of lees hem 4 weken lang digitaal! Een unieke mogelijkheid om kennis te maken met de krant van Limburg. Het proefabonnement stop automatisch.
Ben jij op zoek naar een bijbaan waarmee je in een uurtje per dag al leuk kunt bijverdienen? Word dan krantenbezorger. Minimale leeftijd 15 jaar, ook geschikt voor VUTters en/of AOW-ers.
Op een prachtige zomeravond in augustus 2016 beleefden Guido’s Orchestra met zijn muzikale gasten en het publiek een onvergetelijke avond op de Markt in Kerkrade. Orkestleider Guido Dieteren presenteerde hier samen met zijn orkest een wervelend muziekspektakel vol passie en vuur. U kunt hier nu ook thuis van genieten door middel van de of van dit unieke concert! En wij maken het u makkelijk, u kunt deze nl. gewoon online bestellen in de L1 Shop!
Heel weinig, hoe jammer we het ook vinden dat de krant uit de samenwerking stapt. Het vertrek van De Limburger stond er al aan te komen sinds de komst van een nieuwe directie en hoofdredactie bij de krant. Beiden gaven al snel te kennen weinig in de samenwerking met L1 te zien, in tegenstelling tot hun voorgangers.
Op de eerste plaats blijft 1Limburg het grootste en belangrijkste nieuwsplatform van Limburg. Dagelijks vinden zo’n 200.000 bezoekers de weg naar onze app en website. 1Limburg is het op een na grootste regionale digitale nieuwsplatform van Nederland en het bereik blijft groeien. Dat is vooral te danken aan de redactie, die een werkwijze heeft ontwikkeld die breed aansluit bij de voorkeuren van het Limburgse publiek. L1 houdt dat team volledig in stand.
Dat zelfde geldt voor het nieuwsaanbod. Het klinkt wellicht controversieel, de bezoeker gaat er op dit punt op vooruit. Door de samenwerking met de krant moest 1Limburg zich strikt beperken tot kort en snel nieuws. Voor duiding en achtergronden werd vooral doorverwezen naar De Limburger, die zich met kwaliteitsjournalistiek wil profileren.
Een regelmatig gehoorde klacht van bezoekers is dat de berichtgeving op 1Limburg te oppervlakkig is. Welnu, we hebben nieuws: vanaf nu staat het de redactie 1Limburg vrij ook achtergronden bij het nieuws te brengen. Die mogelijkheid grijpen we met beide handen aan, op een andere manier dan de krant. Digitaal vertel je geen lange verhalen, maar gebruik je bij voorkeur veel beeld en video. Vooral op het gebied van video heeft 1Limburg met L1 als moeder een enorme voorsprong op de concurrentie.
De redacties van 1Limburg en L1 gaan nog intensiever samenwerken om die voorsprong maximaal te benutten. De omroep werkt al langer aan versnelling van de digitale ontwikkeling van de redactie. Ze rondde onlangs bijvoorbeeld een succesvol experiment af met de productie van tv-items met mobiele telefoons.
De rechtstreekse nieuwsaanvoer naar 1Limburg vanuit de krant stopt, maar dat zal de bezoeker nauwelijks merken. Eigenlijk verdwijnt alleen het logo van De Limburger dat bij artikelen van de krant op 1Limburg wordt geplaatst. We blijven het belangrijkste nieuws van de krant melden, net als nieuws van andere media dat relevant voor Limburgers is. Daarbij zullen we keurig de bron vermelden, waar mogelijk met link.
Wat dat betreft verandert er ook voor De Limburger niet zo veel: 1Limburg zal altijd een belangrijke bron van verkeer voor de website van de krant blijven.
L1 blijft ook investeren in innovatie. In het eerste kwartaal van 2017 staat een nieuwe reeks grote en kleine verbeteringen op de planning. Zo is binnenkort een 1Limburg-app te downloaden voor de tablet. We introduceren een breaking news-functie voor de pc. En we gaan zorgen dat fotoalbums beter terug te vinden zijn. Ook hebben we het commerciële aanbod eens goed onder de loep genomen. Juist op het moment dat De Limburger vertrekt, staat er een nieuw bannerprogramma klaar dat de adverteerder meer waar voor zijn geld biedt en meer mogelijkheden om zich inhoudelijk te profileren bij een jonger publiek.
Het einde van het verhaal is dat bezoekers van 1Limburg er door het vertrek van MGL eerder op vooruit gaan dan achteruit. De verklaring daarvoor is simpel: L1 blijft net zo veel geld en menskracht investeren in 1Limburg als voorheen.
Het team 1Limburg heeft door vrij te experimenteren een nieuwe aanpak ontwikkeld die breed aanslaat bij publiek uit alle leeftijdscategorieën. Het digitale bereik van L1 ligt door 1Limburg zo’n 50 procent hoger dan in 2014. Die nieuwe aanpak heeft de deur geopend naar een nieuwe, digitale toekomst en een jonger publiek. L1 voldoet door 1Limburg beter dan ooit aan haar kerntaak alle lagen van de Limburgse bevolking breed te informeren over belangrijke gebeurtenissen in de provincie. Er is de omroep alles aan gelegen die leidende positie verder uit te bouwen. Zij heeft daartoe betere kaarten in handen dan ooit.
Reageren? Dat kan: .
Bron: 1Limburg Nieuws