Home > Nieuw zakelijk event in MECC Maastricht: Limburg Leads

Nieuw zakelijk event in MECC Maastricht: Limburg Leads

nov 11, 2018 | Maregio

MECC Maastricht is op 15 en 16 mei 2019 het epicentrum van de Limburgse economie. Niet alleen is het de plek om like-minded peers uit de Euregio te ontmoeten, maar ook is het twee dagen lang dé kennishub rond actuele thema’s zoals circulariteit & duurzaamheid, digitalisering, health en talent.


MECC Maastricht is op 15 en 16 mei 2019 het epicentrum van de Limburgse economie. Niet alleen is het de plek om like-minded peers uit de Euregio te ontmoeten, maar ook is het twee dagen lang dé kennishub rond actuele thema’s zoals circulariteit & duurzaamheid, digitalisering, health en talent.

Tijdens dit nieuwe Euregionale zakelijke event, Limburg Leads, plaats wordt door LIOF, MKB-Limburg, LWV, Provincie Limburg, Brightlands en WijLimburg een platform geboden voor ondernemers uit de Euregio.

Doel van het nieuwe event is het samenbrengen van ondernemers om vooral nieuwe verbindingen mogelijk te maken en actuele kennis te delen. Twee dagen lang is MECC Maastricht de kennishub rond actuele thema’s zoals circulariteit en duurzaamheid, digitalisering, health en talent. Kennisoverdracht gebeurt middels verschillende presentaties met inspirerende topsprekers en succesvolle ondernemers, workshops, paneldiscussies en masterclasses.

Sterke Euregio

“De titel ‘Limburg Leads’ is bewust gekozen”, laat Frank Mimpen, commercieel directeur MECC Maastricht, weten. “Het zegt direct iets over de sterke positie van deze regio. Er wordt bewust gericht op het grensgebied met Belgisch Limburg, de regio Luik, de regio Aken en de hele provincie Limburg. De behoefte aan een dergelijk zakelijk platform in heel deze regio is nadrukkelijk aanwezig, een platform dat verder kijkt dan de provinciegrenzen. Juist nu bestaat deze vraag. Ook in een sterk groeiende markt, zoals de Euregio. Hoe in de toekomst groeit de arbeidsmarkt, die in deze regio steeds krapper wordt? Hoe gaan we om met energietransitie en duurzaamheid? En met digitalisering en robotisering? Deze en vele andere vragen worden door captains of industry en bestuurders beantwoord.”

Matchmaking

“Juist in deze digitale tijd draait het nog altijd om face-to-face ontmoetingen tussen de juiste mensen. Om sneller en efficiënter in contact te komen met de relevante personen tijdens het event biedt Limburg Leads de deelnemers en standhouders een innovatieve tool die dient als matchmaker. Deze app berekent op basis van het ingevulde profiel en sociale netwerken wie de meest relevante ondernemers of bestuurders en bezoekers zijn op de beurs en brengt deze met elkaar in contact. Een prachtige innovatieve mogelijkheid die het succes van het beursbezoek en beursdeelname vergroot, op de meest efficiënte manier”, aldus Mimpen. 

Meer informatie over Limburg Leads is te vinden op www.limburgleads.com  .